“Tout voyage de milliers de kilometers debute par un premier pas!”
Guvernul provinciei Quebec are propriul program de emigrare. Daca un candidat este selectat de catre Biroul de Imigrare atunci el primeste un certificat de selectie (prescurtat se numeste CSQ) care il va ajuta la obtinerea statutului de rezident permanent.
Primul pas pe care trebuie sa-l faceti este autoevaluarea.
Dupa cum ne-a obisnuit in ultimul timp, guvernul din Quebec a facut schimbari majore in programele proprii de emigrare. Aceasta decizie a fost influentata de numarul mare de aplicatii receptionate. La sfarsitul anului 2011 existau 96472 de cereri de selectionare care urmau sa fie solutionate si ca urmare a acestui fapt procesarea unui dosar este realizata in trei ani.
Pentru a fi selectionat trebuie sa va stabiliti in provincia Quebec cu intentia de a va gasi un loc de munca, sa detineti cel putin o diploma corespondenta sistemului de educatie din Quebec si experienta care sa faciliteze integrarea in economia quebecoasa.
Noile reglementari intra in vigoare incepand cu data de 21 martie 2012 si sunt valabile pana pe data de 31 martie 2013.
Care sunt schimbarile majore? Au impartit aplicantii in 3 grupe majore de selectionare. Ca sa accedeti la una dintre ele trebuie sa indepliniti anumite conditii. Incepand cu 1 aprilie 2012 se vor mari taxele de procesare. Multe persoane vor fi dezamagite de aceste schimbari deoarece au pierdut timp si bani sperand ca vor intra in posesia rezidentei permanente.
In cadrul sesiunilor de informare s-a specificat ca aplicatiile receptionate pana pe data de 21 martie 2012 nu vor fi afectate de noile reglementari.
GRUPA I
Pentru aceasta grupa nu exista limita de aplicatii receptionate.
In aceasta grupa se incadreaza:
1) cei care indeplinesc conditiile pt programul PEQ:
- au experienta quebecoasa si poseda un permis de munca temporar;
- poseda o diploma obtinuta in Quebec
- rezidentii temporari cu permis de studii in Quebec
- rezidentii temporari in cadrul unor programe internationale de schimb pt tineri
- oferta de munca validata de MICC
- cazul in care CIC v-a informat ca indepliniti conditiile de emigrare in Canada
- locuiti temporar in Quebec, ati fost cetatean canadian si ati depus cererea in Quebec(cel mai prostesc caz)
Ultimul si cel mai important pt cetatenii din Romania - sa detina cel putin unul dintre aplicanti o diploma intr-un domeniu care sa le atribuie 12 sau 16 puncte in lista cu domeniile de formare. De ce sa nu o denumim Lista de aur ?
GRUPA II
Diploma trebuie sa fi fost obtinuta in ultimii 5 ani sau in cazul in care se depaseste aceasta perioada sa aveti experienta minim un an in ultiimi 5 ani intr-un domeniu direct legat de studiile finalizate.
Conditii:
Pentru aceasta grupa sunt alocate 14300 de locuri
1) Unul dintre aplicanti sa detina o diploma intr-un domeniu care sa le atribuie 6 puncte in lista cu domeniile de formare. O vom boteza Lista de argint
2) Unul dintre aplicanti sa fi obtinut o diploma in Quebec sau echivalentul unei diplome quebecoase. conditii
Si in acest caz trebuie sa indepliniti regula celor 5 ani iar timpul de studiu pt obtinerea diplomei trebuie sa fie cel putin egal cu cel din sistemul de educatie din Quebec
Este putin probabil ca se vor incadra romanii in acest criteriu
In acest caz studiile trebuie sa fie de minim 1 an si sa indeplineasca regula celor 5 ani
GRUPA III
Faceti parte din aceasta grupa daca nu va incadrati in nici una din grupele de mai sus. Este ca in filmele cu prosti. Sunt uimit ca nu au mai inclus si alte grupe neeligibile deoarece ar exista criterii care sa te faca KO. Oficialitatile din Quebec sunt celebre pentru complicarea reglementarilor. Pana in martie 2012 se putea accesa programul QSW(Quebec Skilled Workers) daca aplicantii se regaseau pe lista generala 2009. Ne place sau nu, acele vremuri au apus si trebuie sa ne supunem noilor reglementari.
In cadrul acestei grupe nu se receptioneaza si nu se proceseaza dosare
Schimbarile survenite incepand cu decembrie 2011
Putem sa spunem au revoir ambasadei din Viena. DCS-urile vor fi procesate in Montreal, Quebec.
Din 27 Feb 2012 s-a renuntat definitiv la serviciile ambasadei din Viena. Toate informatiile privind emigrarea in regiunea Quebec se obtin de pe pagina oficiala a guvernului din Quebec
Incepand cu 6 dec 2011 aplicantii care doresc sa obtina puncte la criteriul cunostinte lingvistice sunt obligati sa ataseze la dosarul DCS rezultatele testelor de limba franceza si/sau engleza.
Cei care nu depun rezultatul/ele in cadrul cererii pt obtinerea CSQ nu vor primi puncte pt criteriul cunostinte lingvistice. Aceasta schimbare se aplica doar cererilor depuse incepand cu 6 dec 2011. Rezultatele testelor de limba franceza se ataseaza la DCS de catre ambii aplicanti(AP +AS) iar rezultatul testului de limba engleza(in cazul in care se doreste obtinerea punctelor atribuite) doar de catre AP. Consultati pagina oficiala
Sunt eligibil? Este prima intrebare la care trebuie sa gasiti raspuns. In principiu, romanii acceseaza programul de emigrare QSW. Avand in vedere faptul ca testul de evaluare poate fi interpretat de fiecare aplicant este bine sa va orientati dupa grila de selectie si dupa cele doua liste magice cu domenii de formare specificate mai sus. Daca primiti puncte pentru domeniul de formare si indepliniti si regula celor 5 ani una din conditii este satisfacuta si puteti sa treceti mai departe. Nu aplicati daca aceste conditii nu sunt indeplinite deoarece pierdeti timp si bani
Ce este autoevaluarea?
Este o testare online care se gaseste pe site-ul oficial al guvernului provinciei Quebec. Acest test-formular va evalueaza sansele de a fi acceptat ca emigrant. Rezultatul la aceasta autoevaluare vine pe loc si poate fi pozitiv sau negativ.
Grila noua de punctaj o gasiti AICI
Ghidul de emigrare in Quebec il gasiti AICI
Sinteza si link-urile importante le gasiti AICI
Daca ati primit un raspuns pozitiv in urma acestei autoevaluari va rog sa treceti la Etapa a II-a a procesului de emigrare!
ETAPA a II-a: TRIMITEREA DCS-ului
Odata cu crearea biroului din Montreal este posibil ca procesarea aplicatiilor DCS sa fie similara cu cea a aplicatiilor FSW(federala). Este cunoscuta exigenta angajatilor de la CIC in privinta modalitatii de completare a formularelor. O singura greseala in formulare sau omiterea completarii unui camp poate duce la reject. Va recomand sa verificati formularele si continutul aplicatiei inainte de a o trimite spre procesare.
Quebec`ul are nevoie de emigranti care sa cunoasca bine limba franceza sau sa fie dispusi sa inceapa invatarea acesteia inainte de a demara procesul de emigrare!
Daca ati primit un raspuns pozitiv in urma autoevaluarii inseamna ca trebuie sa incepeti strangerea documentelor necesare pentru a inainta cererea oficiala de emigrare in regiunea Quebec. Fiecare formular precum si Checklist-ul introdus de curand in sistemul de emigare contin detalii cu privire la modalitatea de completare, persoanele care trebuie sa completeze sau sa semneze, formatul cerut pt documentele atasate cererii(original, copie legalizata)
Aceasta cerere contine urmatoarele formulare:
1. Demande de certification de selection - DCS -
2. Documents soumis à l’appui de la Demande de certificat de sélection
Travailleurs qualifiés (Programme régulier) - Checklist - acest formular trebuie sa fie inclus in aplicatia pe care o veti trimite in Montreal la biroul
Checlist-ul va fi completat doar de catre aplicantul principal indiferent daca este sau nu insotit de alte persoane
Direction de l'immigration economique - Europe de l'Est
In checklist veti gasi toate formularele si documentele necesare selectionarii dv de catre guvernul regiunii Quebec.
3. Contrat relatif à la capacité d’autonomie financière - CAF
Daca doriti sa modificati o cerere de selectionare in regiunea Quebec trebuie sa trimiteti acest formular
Interpretare Checklist:
Acest formular se trimite doar daca ulterior trimiterii DCS-ului au survenit modificari in cadrul aplicatiei sau ati descoperit o greseala. Dupa receptionare, biroul din Montreal va cere documentele suplimentare in termen de 30 zile(daca este cazul)
Mentiunea S.O. (sans objet) indica faptul ca nu este necesar sa furnizati acel document.
Formularele vor fi completate (pdf dinamic), printate si semnate (daca este cazul). Vi se sugereaza sa pastrati o copie a documentelor si formularelor care insotesc aplicatia.
Formularele si documentele aditionale vor fi introduse intr-un plic A4 cu burduf in ordinea urmatoare:
Documents soumis à l’appui de la DCS
Demande de certificat de selection (DCS)
Contrat relatif à la capacité d’autonomie financière (CAF)
Dovada platii taxei de procesare - trebuie sa ma declar invins si sa recomand plata taxelor cu cardul datorita timpilor mari de procesare care duc la expirarea cec-urilor. In cazul acesta trebuie sa atasati la dosar formularul Asigurati-va ca puteti sa faceti plati externe si ca aveti suma necesara pt taxele de procesare. Cereti informatii la banca emitena
Pt verificarea valorii taxelor si modalitatii de plata - Link -
In ghid se specifica faptul ca singura dovada pentru demonstrarea nivelului de limba franceza sau engleza este atasarea la dosar a unui rezultat obtinut in urma unui examen sustinut la unul din centrele agreate. In DCS aveti posibilitatea sa instiintati biroul de emigrare ca nu atasati nici un test de limba la dosar si nu veti primi puncte la acest criteriu.
Nu mizati pe faptul ca dosarul va primi unda verde si nu cred ca veti obtine suficiente puncte pt depasirea primului prag eliminatoriu. Din pdv-ul meu, testele de limba sunt obligatorii.
Celelalte formulare si declaratii (daca este cazul). Ordinea este data de checklist.
Toate documentele justificative. (diplome, certificate de calificare, copii dupa cert de nastere, casatorie, divort, pasapoarte, etc )
In cadrul checklist-ului se stipuleaza forma in care trebuie sa atasati documentul. Dupa caz documentele vor fi sub forma de copie legalizata insotita de traducere in limba franceza (in cazul in care originalul nu este in limba franceza sau engleza). Este necesara traducerea documentului chiar daca o mica parte a sa este redactata in alta limba.
Acest ghid va fi dezvoltat in functie de discutiile de pe forum si de problemele legate de interpretarea celui oficial
GHID PT APLICATIILE TRIMISE PANA LA 14 FEB 2012
Anunt important
Actele in limba romana trebuie traduse in franceza sau engleza de catre un traducator autorizat de Ministerul Justitiei. Traducerile actelor NU se legalizeaza!
TAXELE PENTRU DCS:
Plata se face fara taxe pentru beneficiar….adica Dv. platiti si comisionul bancii pentru ca in contul Ambasadei din Viena sa ajunga suma intreaga!
Detalii despre modul de plata, contul in care trebuie virati banii se gasesc AICI
Daca doriti sa faceti plata prin BCR gasiti informatii pe forum
TRIMITEREA DCS`ului:
DCS`ul impreuna cu actele&dovada platii taxei de procesare&formularele enumerate mai sus va fi trimis la Direction de l'immigration économique – Europe de l’Est la adresa pe care o gasiti AICI
ANUNT !
Aplicantii care se incadreaza in lista cu domenii de formare pt care primesc 12 sau 16 puncte si au toate formularele si documentele aditionale incluse in dosar au toate sansele sa primeasca CSQ-ul prin posta.
Aplicantii care se incadreaza in lista cu domeniile de formare pt care primesc 6 puncte vor fi invitati la un interviu in cadrul caruia vor trebui sa sa demonstreze interesul fata de regiunea Quebec. Puneti accent pe planul de emigrare.
ETAPA a III-a:
INTERVIUL
Interviul se sustine numai in Bucuresti!
Convocarea la interviu inseamna ca Ambasada a studiat dosarul Dv. si ca sunteti un candidat eligibil din punct de vedere al criteriilor preliminare.
Interviul reprezinta primul contact personal cu autoritatile canadiene!
Interviul are drept scop verificarea actelor originale si a cunostintelor Dv. despre provincia Quebec. De asemenea, este foarte posibil sa fiti intrebat si despre motivatia pe care o aveti pentru a emigra in provincia Quebec. Sunt aplicanti care au ratat acest pas la intrebarea: Care este planul de viitor?
La interviu se discuta atat cu aplicantul principal cat si cu cel secundar. Daca ofiterul de interviu considera ca datele inscrise de Dv. in DCS corespund realitati, va elibera Certificatul de selectie pentru Quebec (CSQ).
ETAPA a IV-a:
Cererea pentru rezidenta permanenta
DOSAR 2
DEPUNEREA DOSARULUI DUPA OBTINEREA CSQ-ului
Schimbari intervenite dupa 1 decembrie 2011 in procesarea Cererii pt Rezidenta Permanenta
Daca ati ajuns la aceasta etapa inseamna ca ati obtinut CSQ`ul..( Certificatul de Selectie pentru provincia Quebec)
Dosarul pe care il veti trimite catre CIC Sydney va cuprinde formularele si documentele din acest checklist
Adresa la care trebuie trimisa aplicatia:
Citoyenneté et Immigration
Programme des travailleurs qualifiés sélectionnés par le Québec
Bureau de réception centralisée
Case postale 8888
Sydney (Nouvelle-Écosse)
B1P 0C9
Canada
-GHIDUL pentru completarea formularelor: AICI
Avand in vedere schimbarile periodice in cadrul reglementarilor si al formularelor incluse in aplicatie este necesar sa folositi ghidul de pe pagina oficiala deoarece nu puteti fi siguri daca acest blog sau alte surse "de incredere" sunt la zi cu informatiile.
Banca BCR: Plata taxei pt Cerere Rezidenta Permanenta(dosar 2 QSW).
Este mai simplu daca printati formularul si cec-ul si mergeti cu el la sediul BCR din localitate.
Cereti un formular de plata externa:
Acest cec a fost emis pt plata taxei unei aplicatii FSW. La "detalii pt plata" veti scrie "Permanent Residence: QSW Class." in loc de Permanent Residence: FSW Class.
Dupa 2, 3 zile cei de la banca va vor suna si veti primi un cec asemanator cu cel din imagine:
Acest cec este un model. Calculati taxele corespunzatoare nr de persoane incluse in aplicatie.
Plata se poate efectua in Lei la cursul BCR sau direct in CAD daca gasiti un curs mai bun la alta banca.
Nu mai trec suma pt ca se modifica atat taxa cat si procesul de emigrare.
Incepand cu 1 decembrie 2011 trebuie sa trimiteti dosarul la BRC adica Bureau de reception centralisee au Canada din Sydney. Asta ar fi marea schimbare de pana acum. Incepand din februarie 2012 se va schimba total procesul de emigrare pe partea franceza. Se va deschide un centru de primire al dosarelor in Montreal. Din acel moment ambasada din Viena va fi istorie pt aplicanti.
Cititi cu atentie ghidul si atasati la dosar doar formularele si actele cerute in checklist. Completati cu atentie formularele si nu lasati campuri libere. Cei din Sydney sunt foarte rigurosi si s-ar putea sa ramaneti doar selectionati dar fara mult visata rezidenta permanenta.
Dupa verificarea dosarului BRC il va trimite la ambasada din Bucuresti. Cei de la ambasada va vor trimite formularele medicale(regular mail) care dupa efectuarea analizelor medicale vor fi trimise la Centrul Medical din Londra.
CM Londra va instiinta ambasada din Bucuresti ca totul este OK dpdv medical si vor incepe verificarile de securitate. Urmeaza invitatia la viza pe care o veti primi prin intermediul unui email. Platiti taxa pt DRP(dreptul pt rezidenta permanenta) si trimiteti pasapoartele, fotografiile si dovada efectuarii platii. Pasapoartele pot fi depuse personal sau trimise prin intermediul unei firme de curierat rapid.
Avand in vedere numarul mare de aplicatii nu se mai poate vorbi despre timpi de procesare. Rugati-va la ce aveti mai sfant sa reusiti daca ati ajuns la concluzia ca acesta este drumul vostru. Nu ii intrebati pe ceilalti daca le este mai bine dupa ce au trecut balta. Fiecare are propriul drum de strabatut si o cu totul alta poveste de istorisit.
Dupa ce BRC da OK-ul puteti verifica starea aplicatiei online sau puteti sa trimiteti un email ambasadei din Bucuresti in cazul in care apar schimbari (copii, casatorii, schimbarea domiciliului)
Ambasada Canadei Romania
Strada Tuberozelor 1-3
Cod postal 011411
Bucuresti, Sector 1
Tel: 021-307.5000
Fax: 021-307.5014
E-Mail: bucarest-immigration@international.gc.ca
ETAPA a V-a:
EXAMENUL MEDICAL
Examenul Medical este ultima etapa in cadrul procesului de emigare in provincia Quebec. Daca treceti cu bine de aceasta examinare mai dureaza putin pana cand veti avea VIZA pe pasaport!
Examenul medical se poate face in Romania (Bucuresti) sau in Ungaria (Budapesta).Veti fi examinat/examinata numai de catre medici agreati de Guvernul canadian. Fisele Medicale le veti primi prin posta si veti primi si instructiunile cu privire la clinica si medicii desemnati. Vi se furnizeaza nr de tel la care sa faceti programarea. Nu trebuie sa spuneti toate antecedentele medicale. Putei sa ... ocoliti anumite detalii ca sa evitati analize suplimentare.
Cetatenii Republicii Moldova pot face examenul medical la Chisinau!
Examenul medical consta in urmatoarele teste:
-examen medical general - trebuie facut de toti membrii familiei;
-radiografii pulmonare - toti membrii familiei, mai mari de 11 ani;
-analiza sangelui - pentru toti cei peste 15 ani;
-analiza urinei - pentru cei peste 5 ani;
-test de sputa (in unele cazuri).
Testele medicale sunt valabile 1 an de la inceperea lor. Deci, daca veti fi chemati pentru o repetare a analizelor, data care va ramine in vigoare va fi tot cea de inceput a testelor. Aceste teste sunt platite de catre Dv., iar daca ele expira, va trebui sa le repetati bineinteles cu alti bani.
Daca apare ceva suspect pe radiografie veti fi instiintati ca trebuie sa refaceti radiografia. Sunt acceptate doar rezultatele radiografiilor efectuate doar la clinicile desemnate. Sunt cazuri in care se cer si teste de sputa pe care le puteti face la orice spital sau clinica specializata. Problema este ca testul de sputa decaleaza cu 3 luni invitatia la viza. Medicii desemnati anunta ca termen de instiintare a reluarii unor analize 2 saptamani de la efectuarea lor dar au fost cazuri in care aplicantii au primit aceasta veste rea dupa 5 luni. Sistemul de emigare este departe de a fi unul perfect iar CM London este unul din din zonele care incetinesc procesarea.
Nu trebuie sa fiti speriati, intrucit cei cu deficiente cronice nu sunt respinsi. Exista persoane care au trecut testul cu toate ca erau bolnavi de diabet, astm, probleme cardiace sau probleme cu vazul sau auzul. Bineinteles, aceste probleme nu trebuie sa fie grave sau foarte grave.
Am intalnit adepti ai "teoriei conspiratiei" conform careia exista o legatura intre "additional medical tests required" si cei care indraznesc sa interogheze ambasada despre statusul aplicatiei prin intermediul email-ului. Sa fie asta o forrma de "Informal rough treatment"? Ma abtin de la comentarii.
Pentru cei care doresc sa afle detalii despre localizarea IOM si Medsana din Bucuresti vor gasi detalii pe forum.
ETAPA a VI-a:
VIZA
Daca analizele Dv. sunt OK atunci nu va mai ramane decat sa asteptati VIZA. Uneori s-au primit vize foarte repede dupa examenul medical, iar alteori a durat nejustificat de mult pana la eliberarea vizei.
VIZA o veti primi in urma unei scrisori de la Ambasada Canadei din Bucuresti, prin care veti fi solicitati sa trimiteti pasapoartele.
Pasapoartele pot ajunge la Ambasada, prin posta privata sau pot fi duse personal. Pentru a putea primi VIZA mai trebuie sa platiti o ultima taxa numita :
Taxa pt Drept de Rezidenta Permanenta: AICI
Urmariti rubrica: Taxa pentru Drept de Rezidenta Permanenta in Canada - Solicitant / sot(ie) / partener(a) consensual(a) Taxa pentru Rezidenta Permanenta nu se plateste pentru copii dependenti.
Termenul de valabilitate al vizei este de un an de la data efectuarii examenului medical. Termenul nu poate fi prelungit. Daca nu folositi VIZA inainte de expirare, trebuie sa reluati intregul procesul de emigrare.Faptul ca ati obtinut anterior o viza nu presupune ca la o a doua aplicare ea va fi aprobata in mod automat. Ea va fi procesata dupa noile regulamente in vigoare.
Dependentii pot insoti aplicantul principal sau pot veni ulterior in Canada, dar nu pot sosi in Canada inaintea aplicantului principal.
Dependentii pot sosi ulterior, dupa aplicantul principal, dar in termenul de valabilitate al vizei.
Daca dependentii nu pot sa soseasca in Canada inainte de expirarea vizei, ei trebuie sa aplice din nou pentru viza canadiana, fie ca aplicanti independenti, fie sponsorizati de fostul aplicant principal, ceea ce inseamna depunerea unui nou dosar.
Oferta IOM pentru bilete de avion valabila pana la 30 Sept 2012.
Destinatia | Adult>12 ani | Copil 2-12 ani | Bebe<2 ani |
Toronto | 669 | 542 | 130 |
Montreal | 729 | 549 | 180 |
Vancouver | 835 | 610 | 267 |
Edmonton | 955 | 695 | 281 |
Pentru destinatia Calagary biletele au acelasi pret cu Vancouver.
Preturile sunt exprimate in dolari SUA si sunt pt bilete one way cu toate taxele incluse.
Bagaje/persoana : la cala sunt acceptate 3 bg x 23 Kg. Sunt acceptate 2 bagaje de mana. Unul poate sa cantareasca 23 Kg cu conditia sa respecte dimensiunile 56x45x25 + poseta sau laptop.
Telefon: 021 211 4565 sau 021 211 5657
email: gdamceska@iom.int sau vgarth@iom.int
In momentul in care primiti invitatia la viza este bine sa va programati si data la care doriti sa plecati in Canada.
Aşa să ne ajute Dumnezeu!
Ultima editare efectuata de catre paulesco in Lun Iun 11, 2012 9:39 am, editata de 1 ori