Poate ca voi raspunde si la celelalte mesaje dar rugamintea mea este sa raspundeti la mesaje atunci cand aveti raspunsul in "buzunar"
Forumul va apartine. De voi depinde daca va fi o sursa demna de incredere sau un alt loc in care informatiile se bat cap in cap. Intrebarile de genul "vreau sa emigrez; ce trebuie sa fac?" sunt stupide. Trebuie sa studiezi cu atentie procedurile. Ambele programe sunt transaparente si pot fi accesate din orice colt al lumii.
Am adus la zi blogul si a venit si randul forumului. Cam acestea sunt noile reglementari impuse pt programul FSW. Nu sunt schimbari prea mari. Vestea proasta este ca s-au injumatatit numarul de dosare acceptate pt fiecare NOC din lista 29.
Daca nu vor functiona link-urile va rog sa le folositi pe cele de pe blog.
"Veteranii" pot sa-si continue discutia pe topicul vechi.
Criterii de eligibilitate conform noilor norme impuse de legislatia canadiana
Informatiile au fost actualizate. Verificati cu atentie si ghidul de pe pagina guvernamentala.
Avand in vedere numarul mic de aplicatii care au primit OK-ul de la SYDNEY, completati cu atentie formularele si atasati toate actele specificate in ghid. Nu lasati campuri necompletate in formulare. Ordinea actelor trebuie sa fie respectata. Orice abatere de la ghid duce la REJECT.
NU trimiteti dosarul catre CIC SYDNEY daca nu indepliniti baremul de puncte minim de 67 puncte. Nu exista tratamente preferentiale pentru nici o aplicatie care nu indeplineste toate criteriile.
Cititi cu atentie toate informatiile legate de acest program si in cazul in care aveti neclaritati intrati pe FORUM si postati mesaje sau deschideti topicuri noi.
Aplicatiile care s-au "mulat" pe cele 29 de meserii impuse si dosarele au fost complete au primit viza intre 6 si 12 luni.
Aceste criterii se aplica dosarelor depuse dupa 1 iulie 2011 si se refera doar la programul federal cunoscut si sub denumirea "partea engleza". Dosarele depuse incepand cu 26 iunie 2010 vor fi procesate in continuare conform reglementarilor de la acea data.
Marea schimbare din acest an o reprezinta injumatatirea numarului de aplicatii pt fiecare ocupatie eligibila.
Cap limit pt fiecare NOC eligibil este 500.
Pentru a fi considerat eligibil trebuie sa intruniti una din conditiile urmatoare:
-Aveti un contract de munca cu un angajator din Canada;
-Sunteti cetatean strain, ati locuit legal timp de un an in Canada cu contract temporar de munca sau ati urmat cursurile unei forme de invatamant timp de minim un an si la data aplicarii locuiti legal pe teritoriul canadian;
-Aveti minim un an experienta in unul din domeniile incluse in lista cu domeniile de formare. Veti gasi pe forum subiecte despre actele care fac dovada experientei in unul din codurile NOC din lista 29. Srisoarea de recomandare este elementul principal.
Dosarele incomplete vor fi returnate impreuna cu taxa de procesare.
Cei care aplica pe programul federal “skilled worker” si nu sunt eligibili vor fi informati ca au fost refuzati si taxele de procesare NU vor fi returnate.
Criterii de selectie: educatie, competente lingvistice in engleza si/sau franceza, experienta profesionala, varsta, contract de munca in Canada, adaptabilitate.
Punctajul minim pentru a fi acceptati este de 67 puncte. Daca in urma autoevaluarii nu intruniti baremul minim este recomandat sa nu aplicati .
Daca sunteti casatorit sau traiti in concubinaj oricare din parteneri poate fi applicant principal (AP). In functie de rezultatul obtinut in urma autoevaluarii hotarati cine este AP.
Partenerii pot fi heterosexuali cat si homosexuali.
Procesul de emigrare nu este dificil daca obtineti toate informatiile de care aveti nevoie. Informeaza-te este cuvantul de ordine.
Criteriul de selectie “experienta profesionala” este eliminatoriu. Daca nu va regasiti in lista impusa cu domeniile profesionale nu aplicati. Pierdeti timp si bani.
Descarcati de pe site-ul guvernamental pachetul cu formularele necesare si ghidul cu instructiuni
Completati si semnati formularele. Majoritatea formularelor pot fi completate online(PDF dinamic) si printate. Formularele completate online nu pot fi salvate pe calculatorul dumneavoastra. Daca doriti puteti sa printati formularele si sa le completati cu cerneala neagra sau la masina de scris.
Raspundeti cu atentie la toate intrebarile. Dosarele care nu au toate formularele completate vor fi returnate.
.
Trebuie sa aveti minim 1 an experienta in ultimii 10 ani, dovedibila cu acte, pt. aceasta meserie.
Lista cu meserii: AICI
Verificati daca pregatirea profesionala se regaseste in NOC-ul canadian AICI
Corespondenta meseriei dvs. din Romania va fi acea meserie din NOC unde va regasiti majoritatea atributiilor importante.
ELIGIBILITATE: AICI
EVALUARE ONLINE: AICI
SUSTINEREA FINANCIARA: AICI
EVIDENTA OFICIALA A DOSARELOR APROBATE: AICI
GHIDUL PDF : AICI
PLATA DOSAR SYDNEY
Ambasada Canadei la Bucuresti spune ca pentru Romania sunt semnate conventii cu 3 banci pentru plata primului dosar: BCR, BRD, Alpha Bank. In practica, doar BCR-ul elibereaza efectiv cecurile certificate necesare platii.
Plata pt. dosarul Sydney, prin BCR se face astfel: se completeaza o cerere de eliberare a unui CEC CERTIFICAT in CAD. Se platesc cei 550CAD/adult (+150CAD/copil) + comisioanele [taxele expuse sunt cele valabile in acest moment]
Calculeaza taxele: AICI
Formular pt diapozitie de plata externa:
In termen de 1,3 zile reveniti pentru a ridica cecul. Beneficiarul cecului va fi “Receiver General for Canada.”
Cardul bancar este o metoda moderna de plata pe care nu o agreez si nu voi furniza amanunte in legatura cu acest mod de plata.
Schema procesului de emigrare federal:
Dosar Sydney
Se trimit formularele completate:
IMM 0008 DEP , Additional Dependant - AP-ul completeaza dateaza si semneaza pt fiecare copil minor indiferent daca acesta il insoteste sau nu in Canada.
IMM 5669E Schedule A Background - AP, AS si orice copil cu varsta de 18 ani sau mai mult.
IMM 5562E Supplimentary Information / Your Travels - Ap, AS si orice copil cu varsta de 18 ani sau mai mult
IMM5604E Declaratia de neobiectiune a parintelui care nu insoteste copilul in Canada (in caz de divort)
IMM 5409E Declaratia si atestarea concubinajului, daca este cazul
IMM 5620E (FEE PAYMENT FORM-APPLICATION FOR PERMANENT RESIDENCE FEDERAL SKILED WORKER CLASS),
IMM 5612E (Document Checklist-verificati cu atentie care sunt formularele si cine trebuie sa le completeze)
(Make sure you use the document checklist (IMM 5612E) and use it as the cover page of your application.)( ghidul de completare):
IMM 5476E In cazul in care apelati la o firma de consultanta.
Formularele se completeaza si se printeaza in 2 exemplare. Un set de formulare se trimite la CIC Sydney Canada, un set il pastrati pt dumneavoastra.Daca alegeti sa completati manual formularele faceti copii dupa originale.
Formularele se trimit in plic impreuna cu:
-dovada plata taxa
-Rezultatul testului IELTS doar pentru AP(obligatoriu, original, modulul GENERAL) Daca ati mai aplicat si nu ati fost eligibil sau dosarul nu a fost complet se accepta o copie a atestatului de competenta lingvistica impreuna cu scrisoarea PERM care motiveaza returnarea aplicatiei.
-2 etichete autocolante cu adresa ta de corespondenta(le gasiti in librarii) una cu adresa in format canadian si cealalta cu adresa in format romanesc.
-fotocopii pasaport AP, AS, copii - pagina cu foto si data eliberarii si a expirarii
Important!
Toate actele aditionale(diplome, certificate, atestate, carti de munca sau contracte de munca, etc) vor fi sub forma de copii legalizate insotite de traduceri autorizate si autentificate.
- IMM 5612, checklist-ul va fi folosit drept coperta. Bifati doar formularele si actele pe care le introduceti in dosar.
Mai este necesa sa specific ca toate formularele si foile aditionale se completeaza in limba engleza?
-CEC-ul cu suma necesara procesarii( exemplu: pentru 2 persoane=1100 $ CAD)- original
-copii simple ale CI(carti de identitate) AP+AS
-certificate de nastere AP+AS+copii - copie legalizata
-certificat de casatorie - copie legalizata(daca este model vechi-traducere autorizata si autentificata)
-daca este cazul: certificat deces, certificat divort
-daca aveti rude in Canada atasati copii simple pt certificatul de cetatenie sau cardul de rezidenta permanenta insotite de cat mai multe acte care sa dovedeasca faptul ca ruda locuieste efectiv in Canada. Gasiti pe forum mai multe detalii si acum se specifica si in Ghid.
-diploma licenta si supliment AP si AS(if any)(transcript sau copii legalizate si traduceri autorizate si autentificate) amanunte pe forum
-diplome BAC AP+AS- copie legalizata si traducere autorizata si autentificata
-atestate, certificate calificare, specializari, cursuri adaptare, etc-copii legalizate si traduceri autorizate si autentificate
-copii legalizate Carte de Munca sau Contracte de Munca- AP+AS insotite de traducere autorizata si autentificata
-IMPORTANT- doar pentru AP, scrisori de recomandare de la angajatorul curent si de la fostii angajatori pt ultimii 10(zece) ani -ORIGINAL si traducere autorizata si autentificata sau direct in engleza. SR trebuie sa contina perioada in care ati lucrat, pozitia ocupata, salariul si principalele atributiuni la locul de munca, antetul firmei, nr de tel, fax si sa fie inregistrata, stampilata si semnata.
SR este cheia cu care veti deschide portile catre Canada. Cititi in NOC-ul canadian care sunt atributiunile pt codul pe care aplicati din lista 29. 80 % din ele trebuie sa se regaseasca in SR. Adaugati cateva floricele si dati random. In formulare se vor regasi aceleasi atributiuni cu punct si virgula(atasate pe o foaie A4)
Daca nu reusiti sa obtineti o SR de la unul din angajatori atasati o scrisoare explicativa insotita de o descriere a job-ului si atributiuni. Vi se sugereaza sa atasati si carti de vizita ale persoanei care semneaza SR sau a sefului direct.
-Nu se specifica in ghid dar este bine sa atasati o adeverinta de la locul de munca care se refera direct la codul NOC eligibil pe care aplicati.
- dovada fondurilor necesare autofinantarii. Extras de cont insotit de traducere autorizata si autentificata. Extrasul de cont trebuie sa fie cat mai apropiat de data trimiterii aplicatiei.
-cazieul judiciar(original) insotit de traducere autorizata si autentificata. AP+AS(se specifica in ghid ca se recomanda trimiterea lui in aceasta etapa a aplicatiei)
- 6 (sase)fotografii AP+AS. Pe spatele a 5(cinci) fotografii se scrie numele si prenumele, data nasterii, si data la care au fost facute.A sasea fotografie se lasa alba. Fotografiile se pun separat pt fiecare aplicant intr-un plic mic, se sigileaza si se scrie pe plic numele si prenumele aplicantului si data nasterii.
Introduceti toate formularele si actele intr-un plic cu burduf si expediatile la CIC Sydney Canada adrese
Nu va complicati prea mult cu etichetarea adresei deoarece firma de curierat va introduce plicul in plicurile lor speciale. Alegeti adresele pt "under category 1". Va recomand EMS-ul deoarece este ieftin ca braga comparativ cu alte firme de curierat. Are si traking: pe pagina Postei Romane pana paraseste tara si AICI dupa ce ajunge in Canada.
Am insistat pe "traduceri autorizate si autentificate". Au fost dosare care au primit refuzul celor de la CIC tocmai din aceasta cauza. Exista controversa legalizarii pasapoartelor, certificatelor de nastere si de casatorie. Costurile legalizarii acestor acte sunt mici ca sa riscati trimiterea lor in forma simpla. Atat timp cat nu se specifica atasarea lor in forma nelegalizata ca pe "partea franceza" este mai bine sa nu riscati.
In termen de 30-90 zile veti primi raspunsul
CIC va verifica dosarul.Verificarea continutului aplicatiei se face dupa checklist-ul pt Sydney( IMM 5612).
Toate campurile din formulare vor fi completate cu datele cerute si daca nu se refera la cazul dv se vor folosi notatiile N/A sau NONE in functie de cerinte. NU LASATI NICI UN CAMP NECOMPLETAT
Sunt campuri care permit variante impuse. Daca nu se refera la cazul dv veti completa cu pix negru dupa printare.
Daca nu contine toate formularele(cu toate campurile completate corect sau date lipsa) si plata corecta a taxelor veti fi instiintati de acest fapt si se vor returna atat aplicatia cat si taxele.In instiintare vi se va preciza si motivul.
Daca dosarul este complet, un ofiţer va face o evaluare iniţială a cererii dvs. pentru a determina dacă sunteti eligibil conform instructiunilor.
Daca aplicatia este eligibila si este recomandata pt o viitoare evaluare, dosarul va fi trimis la Bucuresti. Veti primi o scrisoare sau email prin care veti fi instiintati ca:
-sunteti eligibil si vi se va furniza un "reference number" - In forumuri este trecut ca OK Sydney sau PERM Sydney
- Va instiinteaza ca plata a fost efectuata si vi se da un nr la care veti face referire in cazul in care doriti returnarea banilor. Sper sa nu fie cazul.
-sunteti instiintat ca dosarul dv a fost trimis catre ambasada de la Bucuresti si sa asteptati noi instructiuni
Dupa aproximativ 3. 5 luni veti primi prin posta formularele pt. a face analizele medicale si toate detaliile legate de acest pas: numele clinicii, nr de telefon etc.
- Dupa medicale, veti fi instiintati sa trimiteti pasapoartele pt. a vi se pune viza si sa achitati taxa de rezidenta.
Inainte de expedierea dosarului verificati pe pagina oficiala daca nu au aparut schimbari in formatul formularelor sau valoarea taxelor de procesare. Nu trimiteti dosarul cu o saptamana inainte de 1 Iulie 2012, data la care incepe un nou an, cu alte schimbari care au devenit deja ceva normal pentru tovarasii din Canada.
Ganditi-va bine inainte de a face acest pas deoarece va produce schimbari majore in viata voastra.
There is a crack in everything ; That's how the light gets in.
Ultima editare efectuata de catre paulesco in Vin Sept 09, 2011 2:45 pm, editata de 2 ori